Potęga E-commerce

     Bardzo lukratywną funkcjonalnością mediów społecznościowych, którą można wykorzystać w działalności firmy jest social commerce. Jak wskazuje nazwa, w działaniu tym przedsiębiorstwo ma możliwość sprzedaży usług lub produktów za pośrednictwem social mediów. Narzędziem, które umożliwia działania tego typu, jest Facebook. W sprzedaży za pośrednictwem portalu najistotniejsza jest zakładka sklep, którą należy umieścić na oficjalnym profilu. Dzięki temu użytkownik odwiedzający fanpage firmy ma możliwość zapoznania się z ofertą, a następnie zakupienia interesującego produktu za pośrednictwem oficjalnej strony. Dział f – commerce jest stale rozwijany, stąd użytkownicy portalu w Polsce wciąż nie mogą wykorzystać w pełni jego potencjału. Ponieważ nie jest dostępna funkcja płatności przez portal, użytkownik zainteresowany zakupem jest przekierowany do strony internetowej. Szacuje się jednak, że rozwój branży social commerce będzie błyskawiczny i w najbliższym czasie większość transakcji internetowych odbywać się będzie w mediach społecznościowych.

     Rozwój działu commerce na Facebooku potwierdza wprowadzenie nowej formy reklamowej przeznaczonej do działań sprzedażowych. Nowy sposób promocji produktów nosi nazwę kolekcje. Format ten pozwala na połączenie reklamy wideo lub zdjęciowej z wyświetlaniem katalogu produktów. Po otworzeniu reklamy, odbiorcy mogą wyświetlić do 50 przedmiotów ze sklepu, a następnie kliknąć ten, który ich zainteresuje i natychmiastowo dokonać zakupu w e-sklepie. Promowanie przy pomocy „kolekcji” pozwala firmom prezentować produkty w bardziej kreatywny sposób, co przełoży się na skuteczność sprzedaży.

      Badania na temat rozwoju social commerce przeprowadziła Izba Gospodarki Elektronicznej. Jak wynika z raportu „Lubię to czy Kupię to” aż 38% użytkowników przyznało, że wykorzystało przycisk „kup” w mediach społecznościowych. Warto zaznaczyć, iż 61% osób posiadających konto na Facebooku przychylnie odnosi się do funkcji sprzedaży poprzez portal. Sam serwis jest olbrzymią bazą potencjalnych klientów. Algorytm Facebooka za pomocą ok. 800 różnych zmiennych może znaleźć od 1 do 10% użytkowników Facebooka najbardziej podobnych do danej grupy docelowej. W rezultacie firmy mogą liczyć na dotarcie do 1,4 miliona unikalnych użytkowników. Umiejętne zintegrowanie działań social commerce z kampanią reklamową firmy prowadzoną w mediach społecznościowych przełoży się na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa.

     Doskonałym wsparciem Państwa firmy w działaniach e – marketingowych będą profesjonalnie prowadzone kanały w mediach społecznościowych. Nie ograniczymy się do Facebooka. Nasi specjaliści zadbają o dotarcie do Państwa klientów we wszystkich najbardziej popularnych serwisach oraz aplikacjach. Swoje działania rozpoczniemy od przygotowania strategii, a następnie zgodnie z nią zbudujemy zaangażowaną społeczność wokół profilu firmy.