Identyfikacja Wizualna – LOGOTYP

      Nazwa oraz odpowiednio zaprojektowane logo jest podstawą zbudowania mocnej pozycji marki w świadomości odbiorców.

     Identyfikacja wizualna jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na kreowanie wizerunku firmy. Odpowiednio przemyślany, zwracający uwagę, przywołujący pozytywne skojarzenia system identyfikacji wizualnej będzie silnie oddziaływał na odbiór firmy przez klientów, kontrahentów oraz konkurentów. Jednolity system identyfikacji jest potężnym narzędziem marketingowym, który pomaga firmie pozyskać nowych klientów. Spektrum zastosowania elementów systemu jest na tyle szerokie, że pozwala dotrzeć do odbiorców na wielu płaszczyznach.

     Unikatowy papier firmowy jest niezbędny, jeśli komunikacja w firmie odbywa się głównie tradycyjną pocztą. Natomiast spójny system stosowanych barw pozwoli klientom błyskawicznie identyfikować produkt z marką. Stałe i konsekwentne stosowanie systemu identyfikacji wizualnej wpływa na popularność firmy, co znacząco przekłada się na budowanie „świadomości marki”.

      Prawidłowo zaprojektowane logo firmy powinno zawierać kilka niezbędnych elementów. Powinno opierać się na prostocie. Zauważalnym zjawiskiem we współczesnym marketingu jest dążenie do minimalizmu. Dla potencjalnego klienta nieskomplikowane logo jest znacznie łatwiejsze do zapamiętania.

      Kolejną zasadą jest unikalność logo. Niepowtarzalny wzór pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Dodatkowym atutem jest fakt, iż konsumenci o wiele łatwiej dostrzegają firmę, jeżeli logo – stanowiące szyld działalności absorbuje uwagę pożądanych odbiorców oferty. Logo przedsiębiorstwa powinno być dostosowane do wszystkich istotnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej.

      Warto wykonać analizę działalności i otoczenia przedsiębiorstwa. W pierwszym z podejmowanych działań należy zbadać przedmiot działalności. Należy przeprowadzić analizę, jakie produkty lub usługi znajdą się w ofercie firmy. Warto uwzględnić charakter prowadzonego biznesu, politykę firmy oraz jej kulturę organizacyjną.